You can discover more about a person in an hour of play than in a year of conversation.
- PLATO
- All
- Case
- Film & Känslor
- Kommunikation & Varumärken
- Organisation & Management
- Uncategorized
Alla är vi medskapare!
Pust, efter en intensiv start på hösten ges nu lite tid över till reflektion. Utvecklande…
CASE: REPORTAGESERIE
Man kan aldrig nog underskatta en av kommunikationens och retorikens grundstenar – repetition. Genom att…
CASE: NISCHAD UPPLYSNING
Vårens stora insats har varit att förnya Skatteverkets kommunikation till speciellt utvalda grupper med filmer…
CASE: Känn utvecklingen
Det talas mycket om brist på bostäder, kollektivtrafik och andra utmaningar som en storstadsregion kan…
Det magiska G:t
Gestaltning betyder att vi åskådlig- och levandegör en plats, känsla eller en vision. Vi ger…
CASE: Jobbet är en lek
Årets första projekt innebar att skapa en rekryteringskampanj som lockade de bästa ingenjörerna på KTH.…
Le för ett starkare varumärke!
Händerna i luften sjunger Petra Marklund och Friskisledaren skriker ut detsamma. Det är såväl historiskt…
Frukostseminarium – Gamification 2.0
Välkommen på en intressant föreläsning och paneldebatt om spelifikation. Seminariet vänder sig till dig som…
I leken finns allvaret
Gamification – idén att tillämpa spelmekanismer i andra sammanhang än spel – är ett fenomen…
CASE: Spel för lärande
När regionens utvecklingsplan RUFS klubbats igenom i landstinget for den på turné bland länets 26…
Motiverar topprestationer?
När FedEx på 80-talet i en kampanj berättade att de hade många olympiska medaljörer anställda…
CASE: Forskarpresentationer
Något som verkligen får oss att ticka är utmaningen att visualisera ett relevant innehåll. Miljö…
Beteende efter belöning
När jag för några år sedan föreläste och förklarade relationsmarknadsföring och sociala medier i ett…
CASE: Klampa varsamt
När Stockholm nu bygger tredje spåret står ofta förbindelsen mellan Riddarholmen och Söders höjder för…
CASE: Enkel, intuitiv och snygg
Det är vad som ska associeras med Evoko Room Manager. Ytan är putsad för att…
Vem gör vi reklam för?
Jan Gradvall, Di Weekend, lyfter i sin krönika fram egenskapen introvert som gått förlorad i…
Storytelling och Innovation
Häromdagen blev jag ombedd att hjälpa ett ALMI-finansierat innovationsbolag med affärsplaneringen. Då insåg jag plötsligt…
CASE: Bättre bland molnen
Nu snackar alla om Molnet, men vad är den egentliga nyttan med det? När Capgemini…
CASE: Banbrytande miljösatsning
Hon representerar vår framtid och kommer att följa miljöarbetet hos en av Sveriges största arbetsgivare.…
Språket som vår tids spegel
Jan Björklund rasar mot Sollentuna kommuns lansering av läsplattor före pennan och pappret. Fredrik Strage…
CASTING: Ge miljön ett ansikte
I samband med att en av Sveriges större myndigheter lanserar sitt nya miljöprogram söker vi…
CASE: Utbilda för att sälja
Redan när den första serien av instruktionsfilmer för Sectra planering togs fram var målet högre…
Glugg in i framtiden
Det rörliga mediet är idag i allas ägo och tillhör vardagen. Vi använder det för…
And the winner is …
Årets vårmingel gick som vanligt av stapeln i solens tecken även om kylan bet ifrån…
E, E eller EE?
Vårt samhälles kontrollbehov ger upphov till att många organisationer tidigt presenterar sina processer och metoder…