You can discover more about a person in an hour of play than in a year of conversation.
- PLATO

All
  • All
  • Case
  • Film & Känslor
  • Kommunikation & Varumärken
  • Organisation & Management
  • Uncategorized

CASE: Känn utvecklingen

Det talas mycket om brist på bostäder, kollektivtrafik och andra utmaningar som en storstadsregion kan…

Det magiska G:t

Gestaltning betyder att vi åskådlig- och levandegör en plats, känsla eller en vision. Vi ger…

CASE: Jobbet är en lek

Årets första projekt innebar att skapa en rekryteringskampanj som lockade de bästa ingenjörerna på KTH.…

Le för ett starkare varumärke!

Händerna i luften sjunger Petra Marklund och Friskisledaren skriker ut detsamma. Det är såväl  historiskt…

Frukostseminarium – Gamification 2.0

Välkommen på en intressant föreläsning och paneldebatt om spelifikation. Seminariet vänder sig till dig som…

I leken finns allvaret

Gamification – idén att tillämpa spelmekanismer i andra sammanhang än spel – är ett fenomen…

CASE: Spel för lärande

När regionens utvecklingsplan RUFS klubbats igenom i landstinget for den på turné bland länets 26…

Motiverar topprestationer?

När FedEx på 80-talet i en kampanj berättade att de hade många olympiska medaljörer anställda…

CASE: Forskarpresentationer

Något som verkligen får oss att ticka är utmaningen att visualisera ett relevant innehåll. Miljö…

CASE: One More Voice

Förra året åkte vi ut en sommarnatt för att vada ut i den svenska skärgården…

Beteende efter belöning

När jag för några år sedan föreläste och förklarade relationsmarknadsföring och sociala medier  i ett…

CASE: Klampa varsamt

När Stockholm nu bygger tredje spåret står ofta förbindelsen mellan Riddarholmen och Söders höjder för…

CASE: Enkel, intuitiv och snygg

Det är vad som ska associeras med Evoko Room Manager.  Ytan är putsad för att…

Vem gör vi reklam för?

Jan Gradvall, Di Weekend, lyfter i sin krönika fram egenskapen introvert som gått förlorad i…

Storytelling och Innovation

Häromdagen blev jag ombedd att hjälpa ett ALMI-finansierat innovationsbolag med affärsplaneringen. Då insåg jag plötsligt…

CASE: Bättre bland molnen

Nu snackar alla om Molnet, men vad är den egentliga nyttan med det? När Capgemini…

CASE: Banbrytande miljösatsning

Hon representerar vår framtid och kommer att följa miljöarbetet hos en av Sveriges största arbetsgivare.…

Språket som vår tids spegel

Jan Björklund rasar mot Sollentuna kommuns lansering av läsplattor före pennan och pappret. Fredrik Strage…

CASTING: Ge miljön ett ansikte

I samband med att en av Sveriges större myndigheter lanserar sitt nya miljöprogram söker vi…

CASE: Utbilda för att sälja

Redan när den första serien av instruktionsfilmer för Sectra planering togs fram var målet högre…

Glugg in i framtiden

Det rörliga mediet är idag i allas ägo och tillhör vardagen. Vi använder det  för…

And the winner is …

Årets vårmingel gick som vanligt av stapeln i solens tecken även om kylan bet ifrån…

E, E eller EE?

Vårt samhälles kontrollbehov ger upphov till att många organisationer tidigt presenterar sina processer och metoder…

CASE: Däck, inte längre ett avfall

Ett av våra mest roliga och utmanande projekt som satte oss på prov var jubileumsfilmen…

I huvudet på . . . .

Allt för ofta glöms det bort att allt vi kommunicerar tolkas av en betraktare. Tänk…

Casting – Kroppskontroll & utstrålning

Moderna Filmer söker man och kvinna ~35 samt barn i 10-12 år, av europeiskt utseende,…

Colgate – gör skillnad!

Varje år utdelar Colgate Palmolive priset ”To make a difference”. Idéen är att lyfta fram…

Vi gör reklamfilm!

Ibland är det svårt att svara på frågan. Om man menar varumärkesbyggande TV-reklam mot konsumenter…

Content is King

Jag hade en trevlig lunch lunch med Mr Storytelling, Matts Heijbel, häromdagen och vi kom…

Kul är inte klirr

Läser i Resume nr 8 att Kavlis reklamfilm Den dansande babyn setts över 430000 gånger…