You can discover more about a person in an hour of play than in a year of conversation.
- PLATO

All
  • All
  • Distribution
  • Film & Känslor
  • Kommunikation & Varumärken
  • Kundexempel
  • Övrigt
  • Uncategorized

Awarded @ Deauville

Our Film ”Environmental Challenge 2016”, part of a campaign created for the Stockholm County Council, has been officially selected at the Deauville Green Award. Although not winner, we are proud that our work is acknowledged for it’s High International Standard.

Erbjudande: Skapa eget pressmaterial

Svensk sommar, långa dagar, klar himmel och fantastiskt ljus. Då är det rätt tid att filma utomhusscener – material som kan användas i framtida filmproduktioner, webb eller som professionellt pressmaterial. Vi erbjuder tre olika paket där vi fångar era exteriöra värden, så som fastigheter, byggnader, maskinpark, anläggningar m m: INTRO – är vårt lilla paket. En dags…

Små söta katter säljer

De mest tittade, delade och kommenterade klicken under 2013 var videor med söta kattungar. Varför? De är gulliga, får oss att le och må bra. Skapar en positiv känsla där välbehag infinner sig. Det har företag som Upworthy, BuzzFeed och 9gag tagit till sig. Känslor är kommersiellt sprängstoft för sajter som lever på att söka…

CASE: Varning: Extremt kul!

Många av våra uppdrag och produktioner är redskap för internt bruk i syfte att stärka, motivera eller skapa insikt. Som denna samarbetsövning: Det effektiva filmteamet – en kreativ och praktisk dag med film som metafor att visualisera utmaningar, finna lösningar samt stärka grupp och individ. Användbar i affärsutveckling, förändringsarbete eller Kick Off. Vill du veta mer?…

Miljö i samarbete

När Stockholms Läns Landsting presenterade sitt nya miljöpris fick ciceronen Elsa berätta hur och varför medarbetarna ska delta i tävlingen. Filmatiseringar i samarbete med Cloud Nine vilka även står för sajten för priset. www.miljopriset.se

Talar du Story?

Styrkan i Storytelling är att den direkt appellerar till hur vår hjärna strukturerar, lagrar samt återframkallar minnen och associationer – tillika kopplingar i vår gråa klump. Och ju fler kopplingar desto starkare blir en upplevelse. Med genomtänkt dramaturgi och väl genomförd framställan kan vissa berättelser etsa sig kvar i minnet, lika starka som om vi…

SÄLJ MED INSTRUKTIONER

Ärligt, hur mycket uppmärksamhet visar du när flygvärdinnan går igenom säkerhetsinstruktioner? Virgin har fått 6 miljoner amerikaner att ta till sig dessa – innan de ens äntrat planet! Många produkter och tjänster säljer idag genom att använda typiska efterköpstjänster, t ex instruktioner, som redskap i marknadsföring och på så sätt bevisa en produkts egenskaper och…

CASE: 100 METER PROJEKT

Tårar, häpna miner och stora wow! Det var responsen bland de drygt 230 medarbetare, leverantörer, kunder och speciellt inbjudna när de kom till tunnelfesten 20 meter under vattnet i Riddarfjärden. En historisk review av fem års bygge belönade medarbetare och befäste Zublins närvaro på den Nordiska marknaden. Se en Behind The Scenes =>

Kulturskapare

Med jämna mellanrum får vi frågan om vi väckt några känslor den senaste tiden, då vårt arbete sällan exponeras. Jo, det har vi visst. Några av de  uppdrag som vi kort kan berätta om och inspirera med är; Kommuniké med vPost – att hantera bubblande oro inför en beslutad förändring bland 10 000 medarbetare, samtidigt…

Alla är vi medskapare!

Pust, efter en intensiv start på hösten ges nu lite tid över till reflektion. Utvecklande möten, luncher, nätverkande och föreläsningar har avlöst varandra. Nu senast en rejält portion inspiration på Healthy Business 2013 från vilka vi delar med oss tre tankevärda uttalanden: ”Effekthöjande arbete är tillika motivationshöjande” – Gustav Rentzhog, Söderberg & Partners Idag vet…