You can discover more about a person in an hour of play than in a year of conversation.
- PLATO
- All
- Case
- Film & Känslor
- Kommunikation & Varumärken
- Organisation & Management
- Uncategorized
Nobelpriset får oss tänka nytt?
Förra årets slutade med en tillkännagivande som jag verkligen uppskattar – priset i ekonomi till…
Vi tar död på Storytellingen!
Svensk sommar pågår som bäst med hemester för många. Sol, regn, bad och grill blandas…
Har du något att berätta?
Häromdagen sorterade jag gamla diskar och fann en presentation från 2000, tiden då jag åkte…
Kärnkraft & kod som konst
Det mest fantastiska med vetenskap är att den kan ses och skådas i så många…
Varumärkets Push&Pull – Den noterade opportunisten
Vi har alla haft en sådan där charmig vän, en som återkommer med jämna mellanrum.…
Power of Storytelling – The Underdog
Vilken skräll det blev i lördags när vi fick en otippad vinnare av årets Eurovision.…
Dumt att förlora ansvar med Outsourcing
Ibland är det bra att tänka sig de egna processerna i en annan bransch, bara…
Varumärkets Push&Pull – Familjeföretaget
Jag hinner svänga runt hörnet och vaksamma ögon uppmärksammar mig direkt.– Du kan köra in…
Ta tillbaka initiativet. Du är kreativ!
Det går inte en dag utan att jag läser, ser och hör om jakten på…
Journalistisk friskrivning – en fråga för CSR?
Gränsen mellan journalistik och reklam har genom åren suddats ut. Bloggar, sociala medier och Youtube öppnar…
Konsten att övertyga
I skrivande stund stödjer jag ånyo en internationell koncern att vinna en upphandling. En av…
Uthålligt samarbete bygger broar
Med stolthet vänder vi ett blad och stänger ett kapitel idag. För snart 7 år…
Official Music Video
När passion för jobbet saknar gränser finns inga givna arbetstider. Vår musikälskande Gabbe tog med…
När Google dikterar din marknadsföring
I vårt förra nyhetsbrev skrev vi om Tre trender som ökar marknadsföringsvärdet med video. Men…
Tre trender som ökar marknadsföringsvärdet
Bevisen är otvetydiga: Videolänkar delas 12ggr oftare än textbaserade, chansen att locka investerare ökar med…
Trovärdighet till salu?
Nyss hemkommen från årets viktigaste konferens med filmproducenter från 48 länder, arrangerad av det erkända nätverket…
Nöjda kunder inte lönsamma
Statistik och verklighet brukar inte alltid följas åt. Ändå tenderar vi att blanda dem rejält.…
Markus sommarlek
Filmstrategier, visuella mässmontrar, säljmaterial, kampanjer och storytelling i all ära, men ibland måste man bara få…
Awarded @ Deauville
Our Film ”Environmental Challenge 2016”, part of a campaign created for the Stockholm County Council,…
Erbjudande: Skapa eget pressmaterial
Svensk sommar, långa dagar, klar himmel och fantastiskt ljus. Då är det rätt tid att…
Små söta katter säljer
De mest tittade, delade och kommenterade klicken under 2013 var videor med söta kattungar. Varför?…
CASE: Varning: Extremt kul!
Många av våra uppdrag och produktioner är redskap för internt bruk i syfte att stärka,…
Miljö i samarbete
När Stockholms Läns Landsting presenterade sitt nya miljöpris fick ciceronen Elsa berätta hur och varför…
Talar du Story?
Styrkan i Storytelling är att den direkt appellerar till hur vår hjärna strukturerar, lagrar samt…
SÄLJ MED INSTRUKTIONER
Ärligt, hur mycket uppmärksamhet visar du när flygvärdinnan går igenom säkerhetsinstruktioner? Virgin har fått 6…