You can discover more about a person in an hour of play than in a year of conversation.
- PLATO

All
  • All
  • Case
  • Film & Känslor
  • Kommunikation & Varumärken
  • Organisation & Management
  • Uncategorized

Varumärkets Push&Pull – Den noterade opportunisten

Vi har alla haft en sådan där charmig vän, en som återkommer med jämna mellanrum.…

Power of Storytelling – The Underdog

Vilken skräll det blev i lördags när vi fick en otippad vinnare av årets Eurovision.…

Dumt att förlora ansvar med Outsourcing

Ibland är det bra att tänka sig de egna processerna i en annan bransch, bara…

En rymdmetafor till förändring

Visst har vi hört predikan många gånger, att vi måse förändra vår livsstil och hushålla…

Varumärkets Push&Pull – Familjeföretaget

Jag hinner svänga runt hörnet och vaksamma ögon uppmärksammar mig direkt.– Du kan köra in…

Ta tillbaka initiativet. Du är kreativ!

Det går inte en dag utan att jag läser, ser och hör om jakten på…

Journalistisk friskrivning – en fråga för CSR?

Gränsen mellan journalistik och reklam har genom åren suddats ut. Bloggar, sociala medier och Youtube öppnar…

Konsten att övertyga

I skrivande stund stödjer jag ånyo en internationell koncern att vinna en upphandling. En av…

Uthålligt samarbete bygger broar

Med stolthet vänder vi ett blad och stänger ett kapitel idag. För snart 7 år…

Official Music Video

När passion för jobbet saknar gränser finns inga givna arbetstider. Vår musikälskande Gabbe tog med…

När Google dikterar din marknadsföring

I vårt förra nyhetsbrev skrev vi om Tre trender som ökar marknadsföringsvärdet med video. Men…

Tre trender som ökar marknadsföringsvärdet

Bevisen är otvetydiga: Videolänkar delas 12ggr oftare än textbaserade, chansen att locka investerare ökar med…

Trovärdighet till salu?

Nyss hemkommen från årets viktigaste konferens med filmproducenter från 48 länder, arrangerad av det erkända nätverket…

Nöjda kunder inte lönsamma

Statistik och verklighet brukar inte alltid följas åt. Ändå tenderar vi att blanda dem rejält.…

Markus sommarlek

Filmstrategier, visuella mässmontrar, säljmaterial, kampanjer och storytelling i all ära, men ibland måste man bara få…

Awarded @ Deauville

Our Film ”Environmental Challenge 2016”, part of a campaign created for the Stockholm County Council,…

Erbjudande: Skapa eget pressmaterial

Svensk sommar, långa dagar, klar himmel och fantastiskt ljus. Då är det rätt tid att…

Små söta katter säljer

De mest tittade, delade och kommenterade klicken under 2013 var videor med söta kattungar. Varför?…

CASE: Varning: Extremt kul!

Många av våra uppdrag och produktioner är redskap för internt bruk i syfte att stärka,…

Miljö i samarbete

När Stockholms Läns Landsting presenterade sitt nya miljöpris fick ciceronen Elsa berätta hur och varför…

Talar du Story?

Styrkan i Storytelling är att den direkt appellerar till hur vår hjärna strukturerar, lagrar samt…

SÄLJ MED INSTRUKTIONER

Ärligt, hur mycket uppmärksamhet visar du när flygvärdinnan går igenom säkerhetsinstruktioner? Virgin har fått 6…

CASE: 100 METER PROJEKT

Tårar, häpna miner och stora wow! Det var responsen bland de drygt 230 medarbetare, leverantörer,…

Kulturskapare

Med jämna mellanrum får vi frågan om vi väckt några känslor den senaste tiden, då…

Alla är vi medskapare!

Pust, efter en intensiv start på hösten ges nu lite tid över till reflektion. Utvecklande…

UTHÅLLIGHET VINNER

Så är sommaren här och några av oss har redan hunnit med en kortare ledighet…

CASE: REPORTAGESERIE

Man kan aldrig nog underskatta en av kommunikationens och retorikens grundstenar – repetition. Genom att…

CASE: NISCHAD UPPLYSNING

Vårens stora insats har varit att förnya Skatteverkets kommunikation till speciellt utvalda grupper med filmer…

MANNEN VID GRILLEN

Många män har nog känt igen sig när Solsidans Fredde gick i terapi för att…