True Story of Leaders

  • film
  • Gestaltning
  • Persona
  • Portrait
  • Video Production

Det började med de många företagsfilmer, baserade sig på intervjuer och det vi i branschen kallar Talking Heads, som alla såg likadana ut vid jämförelse. Ofta mediatränade ledare som ville nå fram till den breda massan med lite klippbilder till.

Det fungerade lika dåligt som att de skulle coachas av regissörer som var vana vid arbete med professionella skådespelare.

Vad som gav bättre effekt var att tänka gestaltning. Empati och personlighet. Att coachas av likasinnad och kompetent samtalspart i förtroende att skapa ett autentiskt porträtt och berättelse som går igenom hela vägen från kameralinsen till mottagarens hjärta.

Ty, det är individerna som talanger och pengar söker sig till – inte produkter och varumärken.

Intresserad? Läs våra tips hur man lyckas framför kameran =>

Miljö, innovation och forskning ligger oss varmt om hjärtat varför vi är stolta att de senaste sju åren kunnat gestalta KTH alla nya professorer. Här ett kort potpurri från det första året, 2012.