Svensk Blogg

CASE: Känn utvecklingen

Av bloggmaster | maj 13, 2013

Det talas mycket om brist på bostäder, kollektivtrafik och andra utmaningar som en storstadsregion kan…

Det magiska G:t

Av bloggmaster | maj 13, 2013

Gestaltning betyder att vi åskådlig- och levandegör en plats, känsla eller en vision. Vi ger…

CASE: Jobbet är en lek

Av bloggmaster | april 5, 2013

Årets första projekt innebar att skapa en rekryteringskampanj som lockade de bästa ingenjörerna på KTH.…

Le för ett starkare varumärke!

Av bloggmaster | april 5, 2013

Händerna i luften sjunger Petra Marklund och Friskisledaren skriker ut detsamma. Det är såväl  historiskt…

Frukostseminarium – Gamification 2.0

Av bloggmaster | april 4, 2013

Välkommen på en intressant föreläsning och paneldebatt om spelifikation. Seminariet vänder sig till dig som…

I leken finns allvaret

Av bloggmaster | februari 21, 2013

Gamification – idén att tillämpa spelmekanismer i andra sammanhang än spel – är ett fenomen…

CASE: Spel för lärande

Av bloggmaster | februari 21, 2013

När regionens utvecklingsplan RUFS klubbats igenom i landstinget for den på turné bland länets 26…

Motiverar topprestationer?

Av bloggmaster | januari 11, 2013

När FedEx på 80-talet i en kampanj berättade att de hade många olympiska medaljörer anställda…

CASE: Forskarpresentationer

Av bloggmaster | januari 10, 2013

Något som verkligen får oss att ticka är utmaningen att visualisera ett relevant innehåll. Miljö…

CASE: One More Voice

Av bloggmaster | augusti 13, 2012

Förra året åkte vi ut en sommarnatt för att vada ut i den svenska skärgården…

Beteende efter belöning

Av bloggmaster | maj 30, 2012

När jag för några år sedan föreläste och förklarade relationsmarknadsföring och sociala medier  i ett…

CASE: Klampa varsamt

Av bloggmaster | maj 30, 2012

När Stockholm nu bygger tredje spåret står ofta förbindelsen mellan Riddarholmen och Söders höjder för…

CASE: Enkel, intuitiv och snygg

Av bloggmaster | maj 15, 2012

Det är vad som ska associeras med Evoko Room Manager.  Ytan är putsad för att…

Vem gör vi reklam för?

Av bloggmaster | maj 15, 2012

Jan Gradvall, Di Weekend, lyfter i sin krönika fram egenskapen introvert som gått förlorad i…

Storytelling och Innovation

Av bloggmaster | april 17, 2012

Häromdagen blev jag ombedd att hjälpa ett ALMI-finansierat innovationsbolag med affärsplaneringen. Då insåg jag plötsligt…

CASE: Bättre bland molnen

Av bloggmaster | april 17, 2012

Nu snackar alla om Molnet, men vad är den egentliga nyttan med det? När Capgemini…

CASE: Banbrytande miljösatsning

Av bloggmaster | mars 6, 2012

Hon representerar vår framtid och kommer att följa miljöarbetet hos en av Sveriges största arbetsgivare.…

Språket som vår tids spegel

Av bloggmaster | februari 2, 2012

Jan Björklund rasar mot Sollentuna kommuns lansering av läsplattor före pennan och pappret. Fredrik Strage…

CASTING: Ge miljön ett ansikte

Av bloggmaster | januari 24, 2012

I samband med att en av Sveriges större myndigheter lanserar sitt nya miljöprogram söker vi…

CASE: Utbilda för att sälja

Av bloggmaster | december 5, 2011

Redan när den första serien av instruktionsfilmer för Sectra planering togs fram var målet högre…

Glugg in i framtiden

Av bloggmaster | december 5, 2011

Det rörliga mediet är idag i allas ägo och tillhör vardagen. Vi använder det  för…

And the winner is …

Av bloggmaster | oktober 9, 2011

Årets vårmingel gick som vanligt av stapeln i solens tecken även om kylan bet ifrån…

E, E eller EE?

Av bloggmaster | september 6, 2011

Vårt samhälles kontrollbehov ger upphov till att många organisationer tidigt presenterar sina processer och metoder…

CASE: Däck, inte längre ett avfall

Av bloggmaster | september 6, 2011

Ett av våra mest roliga och utmanande projekt som satte oss på prov var jubileumsfilmen…

I huvudet på . . . .

Av bloggmaster | juni 20, 2011

Allt för ofta glöms det bort att allt vi kommunicerar tolkas av en betraktare. Tänk…

Casting – Kroppskontroll & utstrålning

Av bloggmaster | maj 10, 2011

Moderna Filmer söker man och kvinna ~35 samt barn i 10-12 år, av europeiskt utseende,…

Colgate – gör skillnad!

Av bloggmaster | april 26, 2011

Varje år utdelar Colgate Palmolive priset ”To make a difference”. Idéen är att lyfta fram…

Vi gör reklamfilm!

Av bloggmaster | mars 17, 2011

Ibland är det svårt att svara på frågan. Om man menar varumärkesbyggande TV-reklam mot konsumenter…

Content is King

Av bloggmaster | mars 10, 2011

Jag hade en trevlig lunch lunch med Mr Storytelling, Matts Heijbel, häromdagen och vi kom…

Kul är inte klirr

Av bloggmaster | mars 1, 2011

Läser i Resume nr 8 att Kavlis reklamfilm Den dansande babyn setts över 430000 gånger…