Svensk Blogg

Varumärkets Push&Pull – Den noterade opportunisten

Av bloggmaster | oktober 8, 2019

Vi har alla haft en sådan där charmig vän, en som återkommer med jämna mellanrum.…

Power of Storytelling – The Underdog

Av bloggmaster | maj 17, 2019

Vilken skräll det blev i lördags när vi fick en otippad vinnare av årets Eurovision.…

Dumt att förlora ansvar med Outsourcing

Av bloggmaster | november 7, 2018

Ibland är det bra att tänka sig de egna processerna i en annan bransch, bara…

En rymdmetafor till förändring

Av bloggmaster | maj 7, 2018

Visst har vi hört predikan många gånger, att vi måse förändra vår livsstil och hushålla…

Varumärkets Push&Pull – Familjeföretaget

Av bloggmaster | januari 22, 2018

Jag hinner svänga runt hörnet och vaksamma ögon uppmärksammar mig direkt.– Du kan köra in…

Ta tillbaka initiativet. Du är kreativ!

Av bloggmaster | oktober 28, 2015

Det går inte en dag utan att jag läser, ser och hör om jakten på…

Journalistisk friskrivning – en fråga för CSR?

Av bloggmaster | oktober 19, 2015

Gränsen mellan journalistik och reklam har genom åren suddats ut. Bloggar, sociala medier och Youtube öppnar…

Konsten att övertyga

Av bloggmaster | maj 20, 2015

I skrivande stund stödjer jag ånyo en internationell koncern att vinna en upphandling. En av…

Uthålligt samarbete bygger broar

Av bloggmaster | mars 2, 2015

Med stolthet vänder vi ett blad och stänger ett kapitel idag. För snart 7 år…

Official Music Video

Av bloggmaster | februari 11, 2015

När passion för jobbet saknar gränser finns inga givna arbetstider. Vår musikälskande Gabbe tog med…

När Google dikterar din marknadsföring

Av bloggmaster | januari 28, 2015

I vårt förra nyhetsbrev skrev vi om Tre trender som ökar marknadsföringsvärdet med video. Men…

Tre trender som ökar marknadsföringsvärdet

Av bloggmaster | december 18, 2014

Bevisen är otvetydiga: Videolänkar delas 12ggr oftare än textbaserade, chansen att locka investerare ökar med…

Trovärdighet till salu?

Av bloggmaster | oktober 28, 2014

Nyss hemkommen från årets viktigaste konferens med filmproducenter från 48 länder, arrangerad av det erkända nätverket…

Nöjda kunder inte lönsamma

Av bloggmaster | september 17, 2014

Statistik och verklighet brukar inte alltid följas åt. Ändå tenderar vi att blanda dem rejält.…

Markus sommarlek

Av bloggmaster | augusti 28, 2014

Filmstrategier, visuella mässmontrar, säljmaterial, kampanjer och storytelling i all ära, men ibland måste man bara få…

Awarded @ Deauville

Av bloggmaster | augusti 13, 2014

Our Film ”Environmental Challenge 2016”, part of a campaign created for the Stockholm County Council,…

Erbjudande: Skapa eget pressmaterial

Av bloggmaster | juni 13, 2014

Svensk sommar, långa dagar, klar himmel och fantastiskt ljus. Då är det rätt tid att…

Små söta katter säljer

Av bloggmaster | maj 7, 2014

De mest tittade, delade och kommenterade klicken under 2013 var videor med söta kattungar. Varför?…

CASE: Varning: Extremt kul!

Av bloggmaster | maj 6, 2014

Många av våra uppdrag och produktioner är redskap för internt bruk i syfte att stärka,…

Miljö i samarbete

Av bloggmaster | mars 17, 2014

När Stockholms Läns Landsting presenterade sitt nya miljöpris fick ciceronen Elsa berätta hur och varför…

Talar du Story?

Av bloggmaster | mars 17, 2014

Styrkan i Storytelling är att den direkt appellerar till hur vår hjärna strukturerar, lagrar samt…

SÄLJ MED INSTRUKTIONER

Av bloggmaster | december 3, 2013

Ärligt, hur mycket uppmärksamhet visar du när flygvärdinnan går igenom säkerhetsinstruktioner? Virgin har fått 6…

CASE: 100 METER PROJEKT

Av bloggmaster | december 3, 2013

Tårar, häpna miner och stora wow! Det var responsen bland de drygt 230 medarbetare, leverantörer,…

Kulturskapare

Av bloggmaster | oktober 10, 2013

Med jämna mellanrum får vi frågan om vi väckt några känslor den senaste tiden, då…

Alla är vi medskapare!

Av bloggmaster | oktober 10, 2013

Pust, efter en intensiv start på hösten ges nu lite tid över till reflektion. Utvecklande…

UTHÅLLIGHET VINNER

Av bloggmaster | juni 27, 2013

Så är sommaren här och några av oss har redan hunnit med en kortare ledighet…

CASE: REPORTAGESERIE

Av bloggmaster | juni 27, 2013

Man kan aldrig nog underskatta en av kommunikationens och retorikens grundstenar – repetition. Genom att…

CASE: NISCHAD UPPLYSNING

Av bloggmaster | juni 27, 2013

Vårens stora insats har varit att förnya Skatteverkets kommunikation till speciellt utvalda grupper med filmer…

MANNEN VID GRILLEN

Av bloggmaster | juni 11, 2013

Många män har nog känt igen sig när Solsidans Fredde gick i terapi för att…